2.6.13

Macramé, una tècnica que hem relaxa molt

Hola!!!
Avui us vull parlar de la tecnia del macramé, a mi és una de les tècniques que més m'agraden! A més em relaxa molt. Aquesta tècnica tracta de fer diferents nusos per arribar a aconseguir la labor que vols.

Hola!!!
Hoy os quiero hablar de la técnica del macramé, a mí es una de las técnicas que más me gustan! Además me relaja mucho. Esta técnica trata de hacer diferentes nudos para llegar a conseguir la labor que quieres.

Aquestes són les polseres que he fet jo i han sobreviscut als meus constants "despistes"!!
Estas son las pulseras que he hecho yo y han sobrevivido a mis constantes despistes!!

Els nusos es poden fer amb fils, cordons, cordes... depenen del que vulguis fer. El que s'utilitza normalment és el fil encerat (bé, és el que et vènen a les botigues especialitzades si preguntes per fer macramé) però jo acostumo a utilitzar el fil de cotó de brodar ja trenat que pots trobar a qualsevol merceria. Perque aquest i no un altre? Doncs perque jo acostumo a fer polseres (adooooooro les polseres), a més busco que siguin d'un estil no gaire refinat i és MOLT més barat que el fil encerat.

A part dels fils també necessitareu un lloc on enganxar la labor, jo us recomano que tingueu una taula de suro (o porexpan dens); ja que a més d'enganxar la labor al principi, es possible que li hagueu de clavar agulles mentre treballeu.

Us acabo de dir que es tracta de fer nusos no?? Doncs anem a veure els més bàsics!!

Los nudos se pueden hacer con hilos, cordones, cuerdas ... depende de lo que quieras hacer. El que se utiliza normalmente es el hilo encerado (bien, es el que te venden en las tiendas especializadas si preguntas para hacer macramé) pero yo suelo utilizar el hilo de algodón de bordar ya trenzado que puedes encontrar en cualquier mercería. Porque éste y no otro? Pues porque yo suelo hacer pulseras (adooooooro las pulseras), además busco que sean de un estilo no muy refinado y es MUCHO más barato que el hilo encerado.

Aparte de los hilos también necesitareis un lugar donde enganchar la labor, yo os recomiendo que tengais una tabla de corcho (o porexpan denso); ya que además de pegar la labor al principio, es posible que tengais que clavar agujas mientras trabajamos .

Acabo de decir que se trata de hacer nudos no? Pues vamos a ver los más básicos!

Nus quadrat / Nudo cuadrado

És un nus que queda molt elegant y és molt senzill de fer. A més hi ha moltes variacions que ens permeten afegir-hi tots els colors que vulguem, variar una mica la seva forma... (en un altre post us les posare que sino aquest no acabaria mai!!). A l'imatge podeu veure com queda i, els dos pasos que s'han d'anar alternant per fer-lo. La polsera rosa de la imatge anterior està feta amb una variació d'aquest nus.

Es un nudo que queda muy elegante y es muy sencillo de hacer. Además hay muchas variaciones que nos permiten añadir todos los colores que queramos, variar un poco su forma... (en otro post os las pondré que sino éste no acabaría nunca!). En la imagen podeis ver como queda y, los dos pasos que se deben ir alternando para hacerlo. La pulsera rosa de la imagen anterior está hecha con una variación de este nudo.


Mig nus / Medio nudo

Aquest és el més bàsic de tots, té quatre formes i per fer un nus sencer se'n fan dos convinades entre elles. Les famosíssimes polseres de l'amistat que ara estan tant de moda estan fetes única i exclusivament amb aquest nus!! A més, a la foto de dalt, totes les polseres que no són la rosa, estan fetes amb aquest nus.

Este es el más básico de todos, tiene cuatro formas y para hacer un nudo entero se hacen dos combinadas entre ellas. Las famosísimas pulseras de la amistad que ahora están tan de moda están hechas única y exclusivamente con este nudo! Además, en la foto de arriba, todas las pulseras que no son la rosa, están hechas con este nudo.


Què us sembla a vosaltres aquesta tècnica?? Jo la adoro * - * I per si no us heu convençut de que és una tècnica genial amb la que es poden fer infinitats de coses us deixo unes quantes imatges que he trobat per pinterest i devianart.

¿Qué os parece a vosotros esta técnica? Yo la adoro * - * Y por si no os habeis convencido de que es una técnica genial con la que se pueden hacer infinidad de cosas os dejo unas cuantas imágenes que he encontrado en pinterest y devianart.

Pulsera de macrame con nudo simple Pulsera de macrame Bolso de macrame con nudo simple Pulsera de macrame con abalorios Camiseta de macrame Pulsera de macrame con abalorios Bolso de macrame


Espero que ara si, us hagi convençut de que és una tècnica genial o, com a mínim, que serveix per fer moltíssimes coses! =)

Espero que ahora si, os haya convencido de que es una técnica genial o, como mínimo, que sirve para hacer muchísimas cosas! =)


1 comentario:

  1. Ay recuerdo cuando era una niña y hacía pulseras de este estilo. Cuanto me gustaban¡ Y parece que ahora vuelven a estar de moda, y no me extraña, porque son chulísimas.
    Besos

    ResponderEliminar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...